Alle voorstellen CU IJsselstein door!

DSCN1758dinsdag 18 oktober 2016 14:55

Begin dit jaar hebben jullie meegedacht met de inbreng van de ChristenUnie in 2017. Een paar weken geleden hebben we erover gestemd in de gemeenteraad en al onze voorstellen gaan mee! We hebben ze nog een keer voor u op een rij gezet.

1. De ChristenUnie zet zich in voor de toekomst van onze kinderen, voor het meetellen van iedereen en voor (geloofs)vrijheid. Dat zie je terug in de keuzes voor 2017.
  2. Iedereen telt mee ook als je niet goed kunt lezen en schrijven of moeite hebt met de computer. Met de VVD gaan we voor goede toegang van digitale dienstverlening voor iedereen.
  3. Voor de toekomst van onze kinderen moeten we zuinig zijn op onze planeet. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat de gemeente gaat werken aan hoger fietsgebruik.
  4. In een maatschappij die verhardt, investeren we in goede burenrelaties door de introductie van het burenakkoord waarmee je de buren betrekt voordat je start met een verbouwing.
  5. We hebben oog voor jongeren die lijden onder digitaal pesten. Scholen en jeugdzorg doen veel om dat te voorkomen. We zorgen ervoor dat de gemeente hen helpt het probleem goed in kaart te brengen.
  6. Tot slot zoeken we nieuwe wegen voor de bijstand. Voor een groeiende groep mensen is er gewoonweg geen baan. De aanpak van de sociale dienst werkt niet voor hen. Gelukkig wil het college net als de ChristenUnie kijken of dat anders kan. Dat mag nog niet, maar alles wijst erop dat Jetta Klijnsma binnenkort experimenten gaat toestaan. Wat zou het mooi zijn als IJsselstein straks hierin voorop loopt.