Reactie ChristenUnie op scheur LDIJ

woensdag 08 november 2006 16:49

Het LDIJ-raadslid Jeanette de Neijs - van Rossum is uit de LDIJ-fractie gestapt en gaat verder als nieuwe fractie Burger Belang IJsselstein (BBIJ).

Ook de raadscommissieleden Leo Nievelstein en Hans de Neijs en de partijsecretaris Anita Heijdra hebben besloten eveneens besloten om deel te nemen in de nieuwe fractie BBIJ. In de afgelopen periode is door de leden forse kritiek ontstaan op het functioneren van de fractievoorzitter Robbert Leutscher, waardoor de leden hebben besloten door te gaan zonder Leutscher, aldus de leden, die uit LDIJ zijn gestapt. (Bron: RTV9.nl)

Wat betreft de ChristenUnie is dit een risico van een partij met maar 8 verkiezingspunten, waar zij het onderling over eens waren. De gemeentepolitiek betreft een grote hoeveelheid van punten waar het allemaal niet zo eenvoudig ligt en dan liggen conflicten voor de hand. Zeker wanneer je ook niet een gemeenschappelijk volwassen partijstandpunt hebt.
En persoonlijke verschillen als mens en in de stijl van politiek bedrijven hebben dan dit resultaat. Een hoop gedoe en een beschamende vertoning.