dinsdag 02 januari 2007 12:52

Aan het eind van 2006 heeft Radio 9 de fractievoorzitters van de IJsselsteinse partijen een vragenlijst voorgelegd over het afgelopen jaar. Hier vind u de antwoorden van die van de ChristenUnie!

Hoe was voor u het afgelopen jaar?
Een jaar met ups en downs, hard gewerkt naar de verkiezingen in maart toe, blij met 55% stemmenwinst, waarbij we net een 2e zetel hebben gemist en buiten de boot zijn gevallen bij de collegeonderhandelingen ondanks de hoge kwaliteit van onze wethouder.
Wij hebben tijd nodig gehad voor bezinning als fractie en ook besloten dat wij doorgaan zoals bij ons past, betrokken en hardwerkend en ons afstemmend op God maar ook hebben wij tegen elkaar gezegd, dat de grote partijen zich nu ook maar eens moesten laten zien. Dat is trouwens tot nogtoe nog niet gebeurd...

Wat was het hoogtepunt?
Het hoogtepunt was niet zozeer een punt, maar meer in de algemene zin ontvangen wij zoveel positieve geluiden als partij in de stad en na de laatste Tweede Kamerverkiezingen, dat wij zien en merken dat de ChristenUnie ertoe doet en verschil maakt.

Wat was minder dit jaar?
Zoals hierboven al beschreven en het feit, dat als gevolg van de financiele perikelen in IJsselstein de U-pas niet op 1 januari 2007 wordt ingevoerd maar pas 1 juli 2007. Maar ook de gebrekkige informatievoorziening van het college heeft ons telkenmale geirriteerd. Dat geeft veel negativiteit en is niet in het belang van ons als raad en en dus ook niet voor de stad.

Wat verwacht u van 2006 voor u zelf/instelling?
Wij verwachten dat wij onverminderd een spreekbuis zullen kunnen zijn voor de burgers in de stad en met name ook voor diegenen die de steun van de overheid nodig hebben, omdat zij aan de rand van de samenleving terecht zijn gekomen. Ons gebed hierbij is dat onze fractie tot zegen kan zijn voor IJsselstein.

Ook via deze weg wil de fractie van de ChristenUnie IJsselstein iedereen een gezegend 2007 toewensen!