Luitzen evalueert SKIT-projecten in Afrika

vrijdag 11 juli 2008 08:14

Fractielid ChristenUnie evalueert SKIT projecten in Kenia en Oeganda

De laatste 2 weken van juni hebben Willeke Parmentier van ETC en Luitzen Wobma een evaluatie uitgevoerd van het SKIT project. In dit project is kennis op het gebied van naai– en breimachine revisie overgebracht door DWW (Derde Wereld Werkplaats) vrijwilligers.

Angelina, werkt in de Kakamega gevangenis en heeft naast haar werk een eigen winkeltje

Tijdens de 3 SKIT cursussen zijn 45 monteurs opgeleid en 5 trainers van monteurs. De partners en 26 cursisten hebben hun ervaringen met de SKIT cursus persoonlijk verteld. Daarbij hebben zij aangegeven wat zij van de cursus vonden, wat zij met de kennis gedaan hebben en wat zij misten in de cursus. Ook is een bezoek gebracht aan mogelijke partners in Oeganda waar men zeer belangstellend is naar de SKIT cursus.

Afrikaanse landen staan voor een enorme uitdaging. De jonge bevolkingsgroep in deze landen is op zoek naar werkgelegenheid. De overheid kan die niet bieden. Voor velen is als zelfstandige te werken een mogelijkheid om inkomen te vergaren. Duizenden mensen zijn voor het maken van kleding van een naai– en breimachine afhankelijk. Uit de evaluatie blijkt dat de kennis van revisie en onderhoud breed uitgedragen wordt.

Klik op de bijlage voor een impressie van de projecten die zijn bezocht!

Over Luitzen

Over Derde Wereld Werkplaats Breda