Make A Difference Day (MADD) 2008

maandag 03 november 2008 08:49

Even leek het een hele natte dag te worden..

...maar uiteindelijk viel het erg mee en hebben we met vier mensen van de ChristenUnie (Harry en Carolien Pape en Robert  Pape en zijn vriendin Margreeth) heerlijk met 4 mensen in de binnenstad gewandeld en gewinkeld.
Bewoners uit Ewouds en Marienstein en de schakelflats, die in een rolstoel zitten of moeilijk ter been zijn waren door de SWOIJ bus naar het Fulco gebracht of werden opgehaald door de deelnemers (Burgemeester, wethouders, gemeentesecretaris, griffier en mensen van de politieke partijen). Wij hadden een hele lijst van winkeliers die iets aanboden en met letterlijk tasjes vol keerden wij rond 12.30 terug naar het Fulco, of naar de mensen thuis. Het was echt genieten voor mensen die normaal gesproken niet zo makkelijk de deur uit komen.

Vriendelijke winkeliers, dat is IJsselstein op z’n best, maar op zo’n ochtend merk je ook dat het echt lastig lopen is met een rolstoel en dat je om sommige winkels in te komen behoorlijke duw, trek en draai kunsten moet vertonen. Opvallend is ook dat de landelijke winkelketens niet mee doen aan een dergelijke actie. Wij waren al gemotiveerd om de lokale winkeliers te steunen, maar nu zeker nog meer!

Over MADD; www.madd.nl