Kies een goed bestuur voor het waterschap

vrijdag 14 november 2008 23:38

Zoals u mogelijk al vernomen hebt zijn er van 13 tot 25 schriftelijke verkiezingen voor de algemene besturen van de waterschappen. Deze keer is het voor het eerst dat ook kandidaten van belangengroeperingen mee kunnen doen. Tot de belangengroeperingen behoren ook de politieke partijen.

Bij De Stichtse Rijnlanden en bij bijna alle andere waterschappen doet ook de ChristenUnie mee. De ChristenUnie doet dat vanuit zijn eigen visie op de waterschappen: Waterschappen zijn dienstbaar aan de samenleving, voeren een verstandig (is duurzaam) waterbeheer, verdelen de lasten en de baten rechtvaardig en leggen als goede rentmeesters verantwoording af. Dit laatste in eerste instantie aan de samenleving maar uiteindelijk aan God, de eigenaar van zijn schepping.

Het provinciaal Uniebestuur Utrecht heeft 7 goede kandidaten uit Utrecht bereid gevonden en op de lijst gezet:

1. Jaap Verweij, Woerden
  2. Daniel Voortman, Nieuwegein
  3. Arie Kool, Linschoten
  4. Bas Lont, Utrecht
  5. Carlo van Dijk, Utrecht
  6. Gerrit Taute, Wijk bij Duurstede
  7. Jannie Foekens, Driebergen-Rijssenburg

Wij bevelen een bezoekje aan de site www.waterbelangen.nl van harte aan. Via die site kunt u ook kennis nemen van het volledige verkiezingsprogramma.

Wij roepen u op om in de periode 13 tot 25 november uw stem uit te brengen. Bij De Stichtse Rijnlanden heeft de ChristenUnie lijst nummer 6. Wij rekenen op u!

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van het provinciale Unie bestuur Utrecht,