ChristenUnie actief tijdens MADD 2009

zaterdag 21 maart 2009 16:10

Verslag(je) MADD 2009. Waar waren wij?

Vanmorgen heb ik heerlijk gewandeld met mevrouw van Doorn uit Mariensteijn. Door Madd was vanmorgen een uitje georganiseerd voor mensen die slecht ter been waren. Alle mensen en de vrijwilligers verzamelden zich eerst in het Fulco waar iedereen een heerlijk kopje koffie aangeboden kreeg.

Na een korte toelichting van Huib kon iedereen met de dame of heer in de rolstoel de binnenstad van IJsselstein bezoeken. Een groot aantal winkeliers hadden een presentje voor de bezoekers klaarliggen. De dames waren verguld met hun bonnonnetje of presentje. “Dan hebben we vanavond weer heel wat te vertellen bij het eten”. Het prachtige weer gaf er nog een extra feestelijk tintje aan. Organisatoren; bedankt voor de goede voorbereiding.

Luitzen en Harry

Vanmorgen ben ik wezen helpen bij de knijperploeg in IJsselveld Oost. Al meer dan tien jaar lang ontdoen deze betrokken Ijsselsteiners (die uit heel Ijsselstein komen!) ongeveer een keer per maand de wijk van zwerfvuil. Gewapend met knijpers en vuilniszakken trokken we de wijk in. Onvoorstelbaar om te zien hoe mensen op sommige plaatsen met hun wijk omgaan. Aan de andere is het ook heel duidelijk dat veel mensen met heel veel plezier in deze wijk wonen! Dit was ook te merken aan de gezelligheid in de knijperploeg. Met alle projecten die in deze wijk lopen moeten we er voor oppassen dat we met name dat laatste niet vergeten.

Deze zaterdag was er ook extra hulp vanuit de gemeente. Een medewerker reed mee met een busje om de grote stukken afval mee te nemen. Goed dat we als gemeente dit soort initiatieven kunnen ondersteunen.

Voor iedereen die dit leest en denkt ‘dat lijkt me ook leuk!’, stuur even een mailtje, dan brengen we je in contact met Antoon van de Griend, die dit al jaren coordineert!

Robert