Carolien Pape opnieuw lijsttrekker voor ChristenUnie IJsselstein

dinsdag 29 november 2005 00:19

De leden van de ChristenUnie IJsselstein hebben tijdens een ledenvergadering op 22 november Carolien Pape gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart volgend jaar. Het is voor haar de tweede keer dat ze de kandidatenlijst van de ChristenUnie aanvoert. Naast haar politieke werk als fractievoorzitter is Carolien Pape verpleegkundig docent op de Christelijke Hogeschool in Ede en begeleidt ze vrouwen met eetstoornissen. Binnen de gemeenteraad bekleedt ze tevens de rol van plaatsvervangend voorzitter, waaruit blijkt dat ook haar collega-raadsleden respect hebben voor haar optreden. Zij is een allrounder, kent de stad goed en heeft veel ervaring in de IJsselsteinse politiek. Als belangrijkste drijfveren voor haar politieke activiteiten noemt zij haar liefde voor IJsselstein en het vanuit haar christen-zijn verantwoordelijkheid willen nemen in het bestuur van de stad.

Behalve de kandidatenlijst hebben de leden tevens het verkiezingsprogramma 2006-2010 vastgesteld, dat als titel “Voor elkaar!” heeft meegekregen. Opmerkelijke speerpunten in het programma zijn een ‘gouden fietsprijs’ voor de school met de grootste fietsentoename, een ‘sociaal café’ als ontmoetingsplek tussen hulpverlenende organisaties en cliënten, en een verdere uitbreiding van de gemeentelijke elektronische dienstverlening, waarbij burgers online kunnen nagaan hoe het staat met de behandeling van hun aanvraag of bezwaarschrift.

De De complete kandidatenlijst, het volledige verkiezingsprogramma en meer informatie over de partij zijn beschikbaar op de website van de ChristenUnie IJsselstein (www.ijsselstein.christenunie.nl).