Coalitie introduceert nieuwe overbodige regel (Raad 27 januari)

vrijdag 28 januari 2011 13:29

De coalitie heeft een voorstel ingediend om agendapunten op de raad altijd minimaal 48 uur van te voren in te moeten dienen.

De aanleiding hiervan was dat in oktober wij als oppositie het net gepubliceerde collegeprogramma wilden bespreken.Het is belangrijk dat alle fracties zich kunnen voorbereiden op een agendapunt, maar dit kon geen verassing zijn; het is al decennia goed gebruik om de raad de gelegenheid te geven te reageren op het collegeprogramma. Daarnaast is het ook al jaren goed gebruik om nieuwe agendapunten zo vroeg mogelijk aan te dragen, anders is er praktisch gewoon geen discussie mogelijk. Wij zien dus echt het probleem niet. Hiernaast blijft er de mogelijkheid om agendapunten te agenderen 'als de actualiteit daarom vraagt'.. dus wat veranderd er nu eigenlijk?

Aangezien wij verwachten dat bij het eerder aangekondigde 'project deregulering' deze regel weer zal worden geschrapt, is het wat ons betreft niet zinvol om hem nu aan de verordening toe te voegen.

Namens de fractie van de ChristenUnie,

Robert Pape

Fractievoorzitter ChristenUnie IJsselstein