Els Kooij nieuwe lijsttrekker bij ChristenUnie IJsselstein

Els Kooij-Basvrijdag 08 november 2013 11:50

De kiesvereniging van de ChristenUnie in IJsselstein heeft op de ledenvergadering van 5 november 2013 de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 vastgesteld.

De kiesvereniging heeft een nieuwe lijsttrekker gekozen: Els Kooij-Bas. In het dagelijks leven werkt Els als bestuurssecretaris bij de Christelijke Hogeschool in Ede. Voor Els is de plaatselijke politiek nieuw. Zij is enorm gemotiveerd om zich in te zetten voor de belangen van IJsselstein op basis van de idealen van de ChristenUnie. Het bestuur heeft het volste vertrouwen dat zij zich volledig zal inzetten voor alle inwoners van IJsselstein.

Els weet zich daarbij ondersteund door Robert Pape, de tweede kandidaat op de lijst. Robert heeft zich de afgelopen twee raadsperiodes vol ijver ingezet voor de belangen van de inwoners van IJsselstein. Het bestuur is Robert daar heel erg dankbaar voor. Door de drukte van zijn dagelijkse werkzaamheden en de komst van zijn eerste kindje, doet hij nu een stapje terug. We zijn als bestuur blij dat hij de kans krijgt het lijsttrekkerschap over te dragen aan een nieuw persoon. Ook op de tweede plek zal Robert gelukkig nog betrokken blijven bij het wel en wee van de stad IJsselstein en zal hij zich, waar mogelijk, inzetten voor de mensen uit de stad.

De ChristenUnie zal in de verkiezingen mee doen onder het motto ‘Geloof in de samenleving’. De kracht van de samenleving is hard nodig de komende jaren. Het christelijk geloof is daarbij voor de ChristenUnie een onmisbare leidraad. De ChristenUnie wil de stem zijn van iedereen die onze standpunten ondersteunt. De partij wil zich niet laten leiden door incidenten en hypes, maar op hoofdlijnen haar eigen koers blijven varen op basis van de bekende uitgangspunten. Het verkiezingsprogramma komt in de loop van de maand december beschikbaar.

De totale kandidatenlijst is als volgt samengesteld:

1. Els Kooij - Bas

2. Robert Pape