Kiezers bedankt!

Zetelverdeling GR 2014donderdag 20 maart 2014 16:08

ChristenUnie behoud zetel en wint ruim 40% aan stemmen!

Namens de kandidaten van de ChristenUnie IJsselstein wil ik alle mensen die op ons gestemd hebben van harte bedanken!
Uit de definitieve uitslag die vrijdag 21 maart bekend werd, blijkt dat we flink meer stemmen hebben gehaald dan in 2010. Met 753 stemmen (2010: 530) kwamen we ruim boven de kiesdrempel van 580 stemmen uit. Daar zijn we heel dankbaar voor.
Door de uitslag van de verkiezingen zijn de verhoudingen in de gemeenteraad flink veranderd. D66 werd de grootste partij en krijgt 5 zetels, net als de LDIJ die ook flink meer stemmen kreeg dan in 2010. Een derde winnaar was de SP die van 1 naar 2 zetels ging. Verliezers waren de VVD (van 8 naar 4) en PvdA (van 3 naar 1). Het CDA verloor wel stemmen, maar dat leidde niet tot zetelverlies en ook GL blijft met twee raadsleden vertegenwoordigd.
Wij vragen uw blijvende steun en voorbede om wijsheid voor de komende weken waarin het beleid voor de komende jaren gestalte gaat krijgen.
Via de website, facebook en nieuwsbrieven zullen we op de hoogte houden van wat er speelt.
De details van de uitslagen vindt u in de bijlage hieronder!
Definitieve uitslag GR2014 IJsselstein46,5 kBapplication/pdfdownload