ChristenUnie fietst door de regio

Kees de Heer fietstocht 5dinsdag 24 februari 2015 09:11

De Utrechtse Statenfractie van de ChristenUnie organiseert van 28 februari tot 6 maart zes fietstochten door de provincie Utrecht. De fietsers bezoeken alle gemeenten, lanceren overal actiepunten en halen overal aandachtspunten op. Statenlid Kees de Heer vertelt onderweg over actuele politieke kwesties en over bezienswaardigheden langs de route. Iedereen kan een dag of een dagdeel meefietsen.

De zes fietstochten doorkruisen de hele provincie Utrecht. In iedere gemeente organiseren we minstens één officiële ontvangst, met wethouders en raadsleden, boeren en burgers, ondernemers en belangengroepen. Op iedere stopplaats hebben we een programma van een half uur: wij lanceren
actiepunten uit ons verkiezingsprogramma voor de Provinciale Statenverkiezingen op 18 maart en we nemen ideeën mee naar het provinciehuis. De Statenverkiezingen zijn gecombineerd met waterschapsverkiezingen en daarom fietsen er ook waterschapskandidaten mee: zij lanceren
eveneens actiepunten en halen aandachtspunten op.

Meefietsen
Iedereen is van harte uitgenodigd om een dag of dagdeel mee te fietsen. De gids vertelt onderweg over de provinciale politiek en over cultureel erfgoed, natuur en landschap. We pleisteren op bijzondere plekken, op de Vliegbasis Soesterberg, bij paleis Soestdijk en kasteel De Haar, bij de
molen Bonrepas, de haven van Spakenburg en de hopschuur van landgoed Den Treek.

De fietstocht van zaterdag 28 februari start en eindigt bij het provinciehuis. De route voert door de stad Utrecht, Bunnik, Houten, Zeist, Soest en De Bilt.

De fietstocht van maandag 2 maart start en eindigt in Amersfoort. De route voert door alle gemeenten van Eemland: Amersfoort, Soest, Baarn, Eemnes en Bunschoten.

De fietstocht van dinsdag 3 maart doorkruist de gemeenten Utrechtse Heuvelrug en Wijk bij Duurstede.

De fietstocht van woensdag 4 maart doorkruist de Lopikerwaard. De route voert door de gemeenten Nieuwegein, Vianen, Lopik, Oudewater, Montfoort en IJsselstein.

De fietstocht van donderdag 5 maart doorkruist de Gelderse Vallei. De route voert door de gemeenten Veenendaal, Renswoude, Woudenberg, Leusden en Rhenen.

De fietstocht van vrijdag 6 maart start in Woerden. De route voert door de gemeenten Woerden, De Ronde Venen, Stichtse Vecht en via Haarzuilens terug naar Woerden.

Opgeven kan via campagne@provincieutrecht.christenunie.nl of tel. 06-24985981.

Alle informatie over routes, tijden en stopplaatsen is te vinden op de website

www.provincieutrecht.christenunie.nl

Noot voor de pers: U bent van harte uitgenodigd de fietsers te verwelkomen en de presentaties op de stopplaatsen bij te wonen. Na afloop sturen we u graag een verslagje en foto’s. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de gids: Kees de Heer, email: keesdeheer@kpnmail.nl of tel. 033-4562340 of 06 – 16996550. Een foto van Kees de Heer op de fiets sturen wij u graag toe.

TitelBestandsgrootteMIME-type
20150224 Persbericht Fietstour Utrecht ChristenUnie422,8 kBapplication/pdfdownload