Urgentieagenda?

sense-urgency-jpg.jpgdonderdag 19 september 2019 22:24

Een verzameling ideeën, dat is hoe we deze urgentieagenda zien. De titel vinden we daarom wat ongelukkig; er speelt veel meer in de stad dan wat er op deze agenda staat. De ChristenUnie is kritisch positief over deze urgentieagenda.

Kritisch, want in het proces, rondom verwachtingen richting de verschillende betrokkenen en communicatie in en buiten de pers is niet 'de gulden weg' bewandeld. Met ons heeft ook het college bevestigd dat we met dit voorstel niet de concrete ideeen vaststellen, want daar zitten naast goede ideeen, ook ideeen tussen waar wij het als ChristenUnie niet mee eens zijn.

Positief, want ook wij zijn klaar met het navelstaren. IJsselstein staat al meer dan 2 jaar stil. We waarderen daarom het initiatief van het college om het over inhoudelijke onderwerpen te hebben en hier ook inwoners bij te betrekken. We kijken uit naar de verdere gesprekken en discussies die we met elkaar zullen hebben over de 21 voorstellen waarvoor het college raadsvoorstellen gaat maken. Via het kadernotaproces zullen we deze bespreken en beoordelen!

Namens de fractie,

Robert Pape