Corona in IJsselstein

Coronavirus.jpgdonderdag 02 april 2020 10:13

De maatregelen rond Corona treffen ons allemaal. Ook in IJsselstein zijn inwoners besmet geraakt en tot vandaag (2 april) zijn er vijf mensen overleden. Dat is heel verdrietig. We denken aan de families die zorgen hebben: om hun gezondheid en hun inkomen. We denken aan de gezinnen die nu vaak met veel mensen in 1 huis nu niet alleen samen wonen, maar ook nu samen moeten werken en onderwijs volgen en spelen en eten. Dat kan wel eens benauwen. We denken aan de mensen die alleen zijn en voor wie het nu wel erg stil geworden is. Die een praatje op het werk missen, of even samen met een vriend op een terras bijpraten. We merken nu extra hoe kwetsbaar we zijn als mensen. En hoe belangrijk het is dat we er voor elkaar zijn: even een belletje op een eenzame dag binnen kan al veel betekenen; de boodschappen doen voor de buurvrouw; een wasje draaien; even (op gepaste afstand) een praatje maken en vragen hoe het gaat.

Raadswerk

De ChristenUnie gaat door het met raadswerk. We doen nu veel online en op afstand. Binnenkort komen we nog wel een keer bij elkaar: we praten dan met een kleine groep mensen over waar we gaan bouwen in IJsselstein. Zo willen we zorgen dat niet alles stil staat en het bouwen van woningen door kan gaan.

Weet ons te vinden

Mail ons als u vragen hebt of ideeën hebt hoe we met elkaar deze moeilijke tijd doorkomen.

Als u vragen hebt over het wegvallen van uw inkomen als ondernemer of ZZP-er: https://www.ijsselstein.nl/mozard/!suite86.scherm0325?mPag=6840

Als u hulp nodig heeft of juist hulp kan bieden: https://www.ijsselstein.nl/mozard/!suite86.scherm0325?mPag=6845

Of laat uw hulpvraag achter bij www.nietalleen.nl

Hartelijke groeten,