Woningbouw in het buitengebied (Raad 29 september)

Polder en molens van boven.jpgdonderdag 29 september 2022 22:32

Samen met GroenLinks en de VVD heeft de ChristenUnie mondelinge vragen gesteld over onderzoek naar buitenstedelijke woningbouwlocatie. Ook hadden we een motie voorbereid.
Er komt een integraal mobiliteitsonderzoek begin 2023 waarbij ook al rekening gehouden wordt met mogelijke woningbouw aan de Broeksedijk en bij het IJVO terrein (noord), naast de binnenstedelijke locaties en het Kromme IJsselgebied. Of dit onderzoek wordt meegenomen bij de bespreking van het gebiedsperspectief Kromme IJsselgebied is aan de raad.
In de gebiedsvisie Kromme IJsselgebied worden ook andere aspecten meegenomen zoals waterhuishouding, natuurwaarde en cultuurhistorische waarde.

Dankzij de toezeggingen van de wethouder om te komen met een integraal mobiliteitsonderzoek en te komen met een kaart met alle woningbouwlocaties die in onderzoek zijn (voor eind oktober 2022), besluiten we om een voorgenomen motie op dit moment niet in stemming te geven en eerst de verdere ontwikkelingen de komende tijd af te wachten.